Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, August 19

+ things dat psychology creepy for me..uhuu

Wujud beberapa bende alah yang dikira "creepy"
tak kira lah a bit creepy or creepy to death
janji bila hadap bende tu
jantung bdetak laju dari biasa
kalau tgh hadap sensorang
kompem kaki lari sama laju dgn detakkan jantung
heh.penakut!

Okay
Selalunya bende creepy ni mula masa kecik2 dulu
sebab masa kecik imaginasi terlalu luas
sampai membayangkan perkara tak logic
contohnya bila tgk mop
YA
mop lantai tu lah
bende alah tu scary dowh.siyes!
Meh sini nak explain lebar-lebar
mop ada 3 bhagian utama
kepala-rambut-batang
penggunaan mop ialah tonyoh kepala berambut itu
pada lantai yang nak dicuci
kemudian mop disimpan dalam stor takpun bilik air
tapi tak kesah pon simpan kat mana
cumanya position dia tuh yang nampk mcm creepy
sebab org akan letak position kepala ke atas
ha mcm ni lah.
kalau cahaya lampu cukup terang, jelas
aku chill je tak takot pon
tapi kenkadang aku tenung jugak
takot sbb pikir nanti dia bertukar

bukan..bukan btukar mcam ni

imaginasi perlu tinggi dari biasa ye
kita kene bayangkan ssuatu yang agak scary
sbb memang tenung tak lepas pandang neh



err..mcm ni pon bukan


haiihhhh.okay

cuba byg kan sebijik mop lantai
ada kepala dan rerambut berjuntai-juntai
tengok lama-lama tang kepala die
agak-agak die nak btukar tak?

uhuu..dari rupa camni
pastu pelan-pelan boleh jadi

oh tidak
(gambar sedikit tidak memenuhi imaginasi)
omg
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
tolong jgn jadi sperti ini
(wlupun kau isap ibu jari,sumpah kau tetap creepy)



.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
mahupun begini
oh dammit.kau menakutkan..mak tolong!!!

sbenarnya,aku punya imaginasi tak terlalu abstract
aku hanya meng-ada-kan bende creepy tuh
daripada sesuatu objek laen
berbanding en.hatimanis yang penyakat amat tuh
dia lagi expert bab-bab mengadakan bende creepy
oh aku tak sanggup nak dengar
bnde creepy yg diadakan beliau
rase nak lempang je laju-laju.ughhh!

dan kesimpulannya,mop lantai rumah I moden ok.
just like this one.hehehe


---------------------------------------------------------------
okay tu satu cite hal MOP
ini cite laen pulak.lebih kurang je snanye
objek buatan manusia jugak
mula berasa takot semenjak kecik
dulu adik aku suka tengok satu rancangan tb ni
dalam rancangan tu,ada puppet nyanyi-nyanyi
tapi gila punya scary lah rupa puppet tuh
wa cakap sama lu mmg wa tekujat kalau tgk
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"puppet"
lebih tepat lagi "string puppet"
puppet yang pakai tali utk movement
pastu puppet nye rupa manusia zamn dulu
puppet Pinochio pon tak terkecuali
oh mak aih.dangerously scary and creepy
such those bawah ni.
even tgh type ni pon aku serun.huhu..

gulp.

waa takot.. :(

gile bapak ah scary
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
haihhhh..rase ngeri lak publish bende neh
T__T

tapikan tak semua puppet lah.
yang tertentu aje aku takot tengok
sebab lau "sock puppet" macam elmo
itu terlalu cute nok!!hahaha

elmo yg cumel :D

singa pon comel hape? :D

tak pon itik muncong neh. heh :P

err..oklah tuh..
janji tak rupe manusia..huhu

NEXT...!!!
---------------------------------------------------------
Yeahhh...sekarang tiba masa part paling tak logik
aku rasa mmg tak logik amat kot
kejadian ni bermula time bulan puasa masa kecik dlu
normal dan sunat amat berbuka dgn dates
weih,bukan dating lah. "Dates" aka buah kurma
hahahaha.ok tak lawak pon.lame...
So ni lah buah kurma yang semua org dok makan
tapi aku tak gemar lah
no.."gemar" is not the word
aku tak makan langsung kurma neh
yea aku tahu pelik amat tak makan kurma
sunat tuh berbuka dgn buah kurma
kalau hukum sunat,kompem-kompem dapat pahala
aiseyyy...
I've try dah dulu man. Still cannot go lah

Sejarahnya begini
walaupun agak samar jalan crita neh
kita bagi points penting jela ok
kenal lipas tak? cockroach kate omputeh
oh aku alah sangat makhluk ni
walaupun aku layan katun "oggy and the cockroach"
dan aku suka makan koko krunch
tapi aku tak leh nak acceptable dgn lipas
rupa tak scary mana cuma gaya terbang bebas tuh
adoii..tolong la jangan terbang-terbang
geli matt~~~!!!

oihh..ape kaitan dengan kurma tadi??
haa..persoalan nya kat sini
cuba tgk betol-betol ape similarity mereka
.
.
.
.
.
.
.
.
(seriously ini photo lipas disalut sesuatu..eeeuuww)

oh no..I'll never get to eat dates :(
memang tak rugi pon try makan
itu yang selalu org nasihatkan
yea aku tahu babe tapi bukan aku tak cuba
aku dah rasa.aku dah tau manis nya
tapi still macam tu jgk.sebijik tuh tak penah habes
paksa macam mana pon tetap tak luak
rugi-rugi....

-------------------------------------------------------------

hek elehhh...
panjang pulak entry dia ni








okay sekian.

No comments:

Post a Comment